Preventative Measures
PeopleImages/istockphoto

15 דרכים פשוטות להימנע מצינון ושפעת

View Slideshow
Preventative Measures
PeopleImages/istockphoto

מניעת מחלות

אף אחד לא חסין מעונת הקור והשפעת. מזג אוויר חורפי ויבש בשילוב חללים סגורים מהווה בסיס הרבייה של חיידקים, מה שבאופן טבעי מוביל לביקורים תכופים אצל הרופא ובזבוז כסף על תרופות. במקום להיכנע למה שנראה בלתי נמנע, יש לכם את היכולת לחזק את המערכת החיסונית שלכם ולהישאר בריאים - אם רק תעקבו אחר הטיפים הזולים והפשוטים הבאים.

Wash Your Hands
Brian/istockphoto

שטפו את הידיים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ממליץ להשתמש במים חמים וסבון במשך 20 שניות מלאות (בערך כמו הזמן שייקח לכם לשיר פעמיים "היום יום הולדת…"). אם אין לכם גישה למים וסבון, תוכלו להשתמש בנוזל חיטוי ידני על בסיס אלכוהול. זכרו, נוזל חיטוי לא הורג את כל החיידקים, אבל הוא כן עוזר להפחית מהכמות שלהם. כשאין אפשרות אחרת, מעט וודקה גם יכולה לעשות את העבודה.

Don't Touch Your Face
miodrag ignjatovic/istockphoto

אל תגעו בפנים שלכם

זה בלתי אפשרי לדעת מתי אתם באים במגע עם מיקרואורגניזמים מטונפים בלתי נראים לעין. בשביל להישאר בריאים, מומלץ שתימנעו מלגעת באף, בפה ובעיניים - כל נקודות הכניסה לחיידקים - עד שתוכלו לשטוף ידיים.

Keep Your Hands Off Public Fixtures
webphotographeer/istockphoto

אל תגעו איפה שכולם נוגעים

כפתורי מעלית, ידיות, מעקות, מזרקות מים - כל אלו מלאים בחיידקים. רובם אינם מזיקים, אבל עדיף להימנע מלגעת בכל דבר שלא לצורך, על-מנת להוריד חשיפה מיותרת לחיידקים.

Get Plenty of Vitamin D
happy_lark/istockphoto

צרכו מה שיותר ויטמין D

ויטמין די משחק תפקיד חשוב כשזה נוגע למניעת מחלות, אבל הרבה מאיתנו לא מקבלים מספיק ממנו. שהייה בשמש היא אולי הדרך הזולה והפשוטה ביותר להשיג ויטמין די, אבל זה לא תמיד קל ונגיש, במיוחד בימים חורפיים. מומלץ לצרוך מזון עשיר בויטמין די, כמו חלבון ביצה, דגים (סרדינים וסלמון בר), דגנים, מיץ תפוזים, חלב ויוגורט.

You Won't Have to Deal with Public Transit
Onfokus/istockphoto

הימנעו מהתקהלות

מקומות סגורים וצפופים הם המקום המושלם לשגשוג של וירוסים. אי-אפשר להימנע מנוכחות של אנשים אחרים, אך במידת האפשר, מומלץ להימנע ממקומות המוניים, כמו הופעות, אירועי ספורט, בתי חולים, מטוסים ותחנות רכבת. אם אתם בכל-זאת נמצאים במקומות כאלו, אל תגעו בפנים שלכם, שמרו מרחק מכל מי שנראה חולה באופן מובהק ושטפו את הידיים בהקדם האפשרי.

Stay Hydrated
T.Dallas/shutterstock

שתו מים

חשוב לשתות הרבה נוזלים במשך כל השנה ובמיוחד בעונת החורף והשפעת. מים הם הבחירה הברורה, אבל גם נוזלים אחרים נחשבים, כולל אלו שנמצאים בירקות ופירות. עדיין, עדיף לשתות מים ולא משקאות ממותקים, ולשים לב לתחושת הצימאון והיובש שלכם במהלך היום.

Try Some Honey
vladans/istockphoto

נסו קצת דבש

מרגישים שיעול בדרך? הרגיעו את הגרון בעזרת כף דבש. לדבש יש תכונות אנטי בקטריאליות והוא משמש כבר מאות שנים כתרופה (היוונים והמצרים הקדמונים היו מעריצים גדולים). אמנם דרושים מחקרים מבוססים על-מנת לקבוע אם דבש יכול לרפא הצטננות, אך אין להתעלם מכך שהוא משמש, כמעט בכל העולם, מרכיב חשוב בתרופות ביתיות נגד הצטננות.

Drink Tea
solidcolours/istockphoto

שתו תה

הפכו שתיית תה עם דבש לתחביב. בנוסף לתכונות המרפאות של הדבש, האדים מהתה יכולים לפתוח את דרכי הנשימה. כמו כן, תה ירוק איכותי שופע נוגדי חמצון בריאים המחזקים את המערכת החיסונית. זו גם דרך טבעית להעלות את רמת האנרגיה ולהילחם בעייפות.

Buddy Up
kali9/istockphoto

התאמנו באופן קבוע

התעמלות חיונית כוללת הזעה, זרימת דם מוגברת וחמצן בדם - פעולות שמשפרות את היכולת של הגוף למנוע מחלות. התעמלות על בסיס קבוע עוזרת גם בכל הקשור להרפיה ורוגע. אפילו התעמלות מתונה יכולה לעזור להילחם בהצטננות קלה (אבל לא בחום).

Probiotics
Kickkapoojp/shutterstock

נסו פרוביוטיקה

ניתן להשיג פרוביוטיקה בצורת כדורים או אוכל (יוגורט, למשל). פרוביוטיקה יכולה לסייע לתפקוד מעי תקין ולמנוע מוירוסים לשגשג. למרות שנטילת פרוביוטיקה היא אופציה שרבים מהעוסקים בבריאות טבעית מקדמים, דעו כי התוצאות אינן מובטחות. שירות הבריאות הלאומי בבריטניה דוחה את הטענות על-פיהן פרוביוטיקה מסייעת למבוגרים בריאים. 

Meditate
Deborah Kolb/shutterstock

הורידו לחץ

לחץ, ובמיוחד לחץ כרוני, עלול לגרום להרס במערכת החיסונית. זה אולי לא אפשרי להעלים את הלחץ לחלוטין, אבל כן אפשר להתמודד איתו בצורה אפקטיבית יותר. תרגילי נשימות, יוגה, הליכה ומדיטציה בהחלט יכולים לעזור.

Clean Surfaces
Quinn Martin/shutterstock

נקו משטחים

מומלץ לנקות רכוש משותף בעבודה, כמו מיקרוגל, מכונת קפה, מקרר וידיות. בבית, מומלץ לנקות ידיות ומתגים יותר מפעם בשבוע. ולא לשכוח את חדר הכושר; זה ממש לא רעיון רע לעבור עם נוזל חיטוי על המכשירים לפני שניגשים להתאמן.

Sanitize Your Phone
file404/shutterstock

נקו את הסמארטפון שלכם

חשבו על כל החיידקים שנמצאים על המכשיר הסלולרי שלכם. בכל זאת, האצבעות שלכם כל הזמן נוגעות במסך. גרוע מכך, המסך נצמד לפנים ולפה שלכם במהלך שיחה. התחילו להתרגל לניקוי וחיטוי הטלפון באופן יומיומי עם מגבונים ידידותיים למכשירים אלקטרוניים והשתמשו באביזרים נלווים על-מנת לענות לטלפון ללא שימוש בידיים.

Carry a Pen
asiseeit/istockphoto

קחו איתכם עט

במקומות ציבוריים כמו מרפאות, בנקים, חנויות ומסעדות יש לרוב עטים, שבמקרים רבים, אתם נאלצים להשתמש בהם. במקום להשתמש בעט שמאות אנשים אחרים נגעו בו לפניכם, פשוט תדאגו שתמיד יהיה לכם עט בתיק. זו דרך מאד פשוטה וקלה למנוע חשיפה מיותרת לחיידקים.

Use Disposables
belchonock/istockphoto

השתמשו בחומרים חד-פעמיים

אם מישהו בבית שלכם מצונן, או עם שפעת או וירוס, עברו באופן זמני לכלים חד-פעמיים, מגבוני נייר וכדומה. נכון, זה יקר ולא ידידותי לסביבה, אבל זו גם דרך פשוטה וקצרת טווח למנוע התפשטות של חיידקים.