הרגלים של אנשים מאורגנים שמומלץ לאמץ

messy desk paperwork

SilviaJansen/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
messy desk paperwork
SilviaJansen/istockphoto

טיפים לחיים

זה מפתה להוציא הרבה כסף במרדף אחר כלי אחסון וארגון, קלסרים, קופסאות, אפליקציות ייעודיות ועוד. אבל אם רכישה הייתה כל מה שצריך, לכולם היו בתים ומשרדים מסודרים להפליא. המציאות היא שכמה רכישות קטנות יכולות לעזור, אבל רבים מההרגלים והפרקטיקות שמובילים לחיים מאורגנים הם לגמרי בחינם. שאלנו את המומחים איך הם נשארים מאורגנים ואלו התשובות שקיבלנו.

To do list text on notepad
Cn0ra/istockphoto

הכינו רשימת מטלות

התגובה הכי רווחת שקיבלנו: רשימות מטלות. לא תמיד קל להיצמד ולהשלים משימות ברשימה, אבל נראה שלכולם יש טריק. יש אנשים שמעדיפים רשימה על נייר כי הם מתענגים על הסיפוק של סימון משימה שהושלמה. אחרים משתמשים בתוכנות מקוונות כמו Evernote כדי שיוכלו להעלות רשימות קודמות. לפעמים ניתן להשתמש בשתי רשימות כדי למקסם את האפקטיביות - אחת למשימות יומיות והשנייה למשימות ארוכות טווח. לרוב עדיף ליצור את הרשימה לפני השינה כדי שתדעו כל בוקר מה צריך לעשות היום.

עוד בנושא: טעויות ניקיון נפוצות

Blank note
xxmmxx/istockphoto
Success is so much closer when you visualise it
PeopleImages/istockphoto

תעדוף משימות

תעדוף משימות ברשימת מטלות יכול להיות ההבדל בין יום מאורגן ופרודוקטיבי לבין קפיצה הלוך ושוב בין משימות. טים פריס, סופר רבי מכר של הניו יורק טיימס, אומר שמוטב להתמקד במשימות שיכולות להפוך את האחרות לקלות יותר, או להתמקד במשימה אחת כה משמעותית שרק סיום שלה יגרום לתחושת סיפוק גדולה. זה גם עשוי להיות הגיוני להתחיל עם הדברים שהם הכי לא נוחים או מעוררי חרדה, מכיוון שהם יכולים להיות המשמעותיים ביותר.

עוד בנושא: מוצרים זולים להפחתת לחץ וחרדה

Document Expandable Pockets
sunstock/istockphoto

שמרו משימות לכל תחום בנפרד

לכריס רופולו - אמא ל-3 ילדים, בלוגרית, עיתונאית, נשיאת קבוצת מתנדבים ובת זוגו של מישהו עסוק באותה המידה - יש טיפ אחד חשוב. היא מצאה שהשקעה קטנה בתיקיות ברורות עוזרת לה לשמור על הסדר בחייה. היא משתמשת בהן כדי לארגן חשבונות ופגישות, ומנהלת לוחות שנה חודשיים עבור עבודות כתיבה ועבודות התנדבותיות.

עוד בנושא: אחסון בבית לפי שיטת מארי קונדו

Calendar
icimage/istockphoto

צפו למקרי חירום

בלייק קונוי, מייסד שותף ומנהל של סטארט-אפ שירותי ניקיון, ממליץ להשאיר תמיד זמן ביומן למקרי חירום. בדרך זו, כמה תקריות בלתי צפויות לא יזרקו את כל היום. חלק מהאנשים מצאו גם שתזמון זמן למנוחה עוזר להם להימנע מעבודת יתר וחרדה.

Taking a moment to breathe
ljubaphoto/istockphoto

הקפידו על שגרת בוקר

ג'ולי סטובה, מארגנת מקצועית, סידרה את שגרת הבוקר שלה כך שתוך שעתיים מרגע ההתעוררות היא כבר התאמנה, אכלה, הגיבה לאימיילים בעדיפות גבוהה והגדירה את הפוסטים שלה במדיה החברתית לאותו יום. אחרים מדגישים את החשיבות של סידור המיטה, התמודדות מיידית עם המשימה הקשה ביותר של היום, או שילוב מדיטציה בשגרת הבוקר שלהם. למרות שהבוקר צריך להיות מותאם לצרכים האישיים והאישיות, קיום לוח זמנים קבוע יכול להוסיף סדר ליום של כל אחד.

עוד בנושא: ארוחות בוקר מדורגות לפי מספר קלוריות

Large wardrobe with stylish women's clothing, shoes, accessories and boxes. Organization of storage space and fashion concept
Artem Ermilov/istockphoto

סדרו מקום לכל דבר

אחת הדרכים להישאר מאורגנים היא לתת לכל דבר מקום - ואחרי שמשתמשים במשהו, להחזיר אותו למקום לו הוא שייך. ארונות תיוק, קופסאות שקופות ולוחות נעצים יכולים לעזור, אבל הפתרון הזה לא מתאים לכולם: קת'לין ווהס, פרופ' לשיווק מאוניברסיטת מינסוטה, ערכה מחקר ומצאה שחדר מבולגן יכול למעשה להוביל לרעיונות יצירתיים יותר.

עוד בנושא: תרגילים לשיפור היצירתיות

Old antiques and retro collectibles memorabilia dumped in a huge pile. Garage sale, attic room storage conceptual still life or disposal and recycling of outdated objects. Vintage style filtered photo
BrAt_PiKaChU/istockphoto

שחררו פריטים מיותרים

יש לזרוק פריטים לא נחוצים כדי למנוע עומס. זה מה שעושה אמנדה בולס, יועצת ארגונית ומנהלת פרויקטים. בסופו של יום היא זורקת כל פיסת נייר שאינה רלוונטית לעבודה השוטפת. ניקוי הארון או המטבח כל חצי שנה ותרומת כל החפצים הלא נחוצים גם מפחית את העומס. אם אותו פריט עבר מספר ימי ניקוי אך טרם נלבש או נעשה בו שימוש, הוא בהחלט יכול ללכת.


עוד בנושא: איך לנקות את הדברים שהכי מעצבן לנקות

Aromatic candles in jars hanging in interior.
vaitekune/istockphoto

היו יצירתיים ועשו שימוש חוזר במיכלים

צנצנות משומשות ומיכלי זכוכית, למשל, יכולים לשמש ככלי ארגון בתוך מגירות. אנשים שמשתמשים הרבה במכונית שלהם במהלך יום העבודה יכולים להפיק את המרב מהאוטו: כיסי הדלת יכולים להכיל כל דבר, החל ממעטפות ועד מטריה קטנה, ומגן השמש יכול להחזיק עטים, בולים או כל דבר קטן אחר.

Social media and digital online concept, woman using smartphone
Vladimir Vladimirov/istockphoto

הימנעו מעומס אפליקציות

זה עשוי להיות מפתה לנסות אפליקציה או תוכנית ארגונית חדשה, ואפליקציות רבות אכן מציעות פתרונות טובים. אבל שימו לב שזה לא מוביל לפיזור ובלגן: רשימת מטלות מפוזרת בין אפליקציות; מאות קישורים מועילים שלעולם לא יקראו; או בזבוז זמן על כלי ארגון חדש במקום לשלוט באחד או שניים שעובדים מספיק טוב.

עוד בנושא: מתנות לאנשים לא מאורגנים