TMTM

Joel Carillet/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Joel Carillet/istockphoto

הצבא צועד על תקציבו

ספויילר: גם איראן וגם ישראל נמצאות ברשימת 20 הצבאות החזקים בעולם; אבל מי חזקה יותר - ישראל או איראן? המשיכו לקרוא.

עוד בנושא:הדרכונים החזקים בעולם

AlexKosev/istockphoto

מקום 20: אוסטרליה

לאוסטרליה יש את הצבא הקטן בעולם, עם 59,000 חיילים בשירות סדיר ועוד 28,000 במילואים. למרות זאת, באמתחתה נשק רב הכולל טנקים, מטוסים, מסוקים וצי מרשים של 6 צוללות. תקציב ההגנה השנתי של אוסטרליה עומד על 48 מיליארד דולר.

מתכננים הגירה? אלו הדרכונים הכי חזקים בעולם

Eloi_Omella/istockphoto

מקום 19: ספרד

לספרד יש צבא סביר המונה 150,000 חיילים, שלא ממש ראה מלחמה בשנים האחרונות. הצבא מרוויח מהחברות של המדינה בברית נאט"ו והאיחוד האירופי ותקציבו השנתי עומד על כ-14 מיליארד דולר.

עוד בנושא: המדינות עם התחבורה הציבורית הטובה ביותר

MOHAMED HUSSAIN YOUNIS/istockphoto

מקום 18: ערב הסעודית

ערב הסעודית הורידה את תקציבה השנתי בצורה משמעותית בשנים האחרונות מ-74 מיליארד דולר ב-2018 ל-46 מיליארד ב-2022. גם מספר החיילים לא גדול, עם 257,000 חיילים בשירות סדיר. למרות תקציב וצבא קטנים, ערב הסעודית מחזיקה בנשק מתוחכם, מטוסים, טנקים, מסוקים ועוד.

עוד בנושא: 50 הנופים היפים בעולם

bloodua/istockphoto

מקום 17: אינדונזיה

אינדונזיה מחזיקה בתואר הצבא החזק בדרום מזרח אסיה. היתרון הגדול שלה הוא כנראה הגודל העצום של הצבא, שבנוי מבערך מיליון חיילים, כש-400,000 מתוכם בשירות סדיר. אינדונזיה העלתה השנה את תקציבה מ-7.4 מיליארד ל-9.3 מיליארד.

כמו תמונה: האגמים היפים בעולם

bluejayphoto/istockphoto

מקום 16: גרמניה

גרמניה איבדה הרבה מכוחה הצבאי וכבר אין לה הרבה חיילים וציוד מודרני כמו פעם. כל זה עומד להשתנות עם הוראה מנא"טו לפיה יש להשקיע בתקציב ההגנה השנתי ואכן המדינה אישרה תקציב של 107 מיליארד דולר, קפיצה משמעותית מ54 מיליארד.

FredFroese/istockphoto

מקום 15: ישראל

ובמקום 15 - ישראל. אמנם הצבא שלנו נחשב קטן יחסית, אבל כוחו מגיע ממקומות אחרים. צבא ישראל מוכן לפעולה מיידית עם יותר מ4000 טנקים, ציי מטוסים ומסוקים ויתרון של 100 ראשי חץ גרעיניים. השירות בארץ, כידוע, הוא חובה והתקציב השנתי עומד על 24 מיליארד דולר.

עוד בנושא: היהודים המשפיעים בעולם

shellexx/istockphoto

מקום 14: איראן

בחוקה של איראן, כל גבר בגיל 18-49 חייב לשרת בצבא בין 18 חודשים לשנתיים, לכן זה לא מפתיע שיש למדינת כוח אדם רב, עם 610,000 חיילים בשירות סדיר. איראן עוד לא הגיעה לנשק גרעיני, אך היא שואפת להגיע לשם בעתיד, כשתקציבה השנתי עומד על  24 מיליארד דולר בשנה.

"אני הקיסר ואני רוצה כופתאות!": המנהיגים המטורפים בהיסטוריה

sculpies/istockphoto

מקום 13: מצריים

עם יותר מ4000 טנקים באמתחתה, מצרים מחזיקה בצי הטנקים השישי בגודלו בעולם. צבאה הוא אחד מהוותיקים והחזקים במזרח התיכון, בעיקר בהשוואה לצבאות רבים באפריקה. צבא מצרים כולל 900,000 חיילים, חצי מהם בשירות סדיר, ותקציבה השנתי עומד על 4 מיליארד דולר.

vwalakte/istockphoto

מקום 12: איטליה

צבאה של איטליה הוא השלישי בחוזקו באירופה. האיטלקים לא מחזיקים כל כך הרבה טנקים, אבל יש להם 2 נושאות מטוסים וחיל אוויר חזק. כמו כן, הצבא מונה 340,000 חיילים בשירות סדיר ועומד על תקציב של 30 מיליארד דולר בשנה.

valio84sl/istockphoto

מקום 11: טורקיה

לטורקיה יש כח צבאי רב עם הרבה טנקים, מטוסי קרב ומסוקים, אך להבדיל מהמדינות מעליה ברשימה, לטורקיה אין נושאת מטוסים. תקציב הצבא מגיע ל18 מיליארד דולר והוא מונה 335,000 קצינים בשירות סדיר, כאשר כל  גבר בגילאי 20-41 מחוייב להתגייס.

primeimages/istockphoto

מקום 10: פקיסטן

לפקיסטן יש סכסוך מתמשך עם הודו, ושתי המדינות ממשיכות להתחמש גם היום. פקיסטן מזרימה 12 מיליארד דולר בשנה אל הצבא שלה, ויש לה 660,000 חיילים בשירות סדיר. אמנם זה לא בסדר גודל של הודו, אך מספיק כדי להיכנס לרשימה.

f11photo/istockphoto

מקום 9: ברזיל

ברזיל נמצאת בטופ 10 של הצבאות החזקים בעולם. התקציב הצבאי שלה עומד על 21 מיליארד דולר, הגבוה ביותר באמריקה הדרומית. בנוסף, ברזיל גם חזקה בכח האדם שלה וצבאה מונה 334,000 חיילים בשירות סדיר ועוד 1.8 מיליון במילואים.

עוד בנושא: רשימת הנופים היפים בעולם

lightkey/istockphoto

מקום 8: בריטניה

לבריטניה היה בעבר את הצבא החזק ביותר בעולם. הבריטים איבדו את התואר הזה, אבל הם עדיין כוח אדיר, במיוחד באירופה. וכחברה בנאט"ו, כמו צרפת וארה"ב, לבריטניה יש תמיכה צבאית חיצונית. בריטניה מוציאה 56 מיליארד דולר על הגנה, יש בה כ-275,000 אנשים בשירות סדיר ונשק גרעיני רב.

fotoVoyager/istockphoto

מקום 7: דרום קוריאה

לדרום קוריאה יש כ-5 מיליון איש בצבא. עם זאת, מספר הקצינים הפעילים בשירות קטן יחסית ועומד על 550,000. יש לדרום קוריאה מערכות הגנה מודרניות מסיביות, וחיל האוויר שלה הוא השישי בגודלו בעולם. דרום קוריאה מוציאה כ-46 מיליארד דולר על ענייני צבא.

MundusImages/istockphoto

מקום 6: צרפת

לצרפת יש ללא ספק את הצבא החזק ביותר באירופה. אנשי הצבא הסדירים מעטים (270,000), אך מאומנים היטב ולרשותם ציוד חדיש. ממשלת צרפת מוציאה כ-56 מיליארד דולר על הגנה.

f11photo/istockphoto

מקום 5: יפן

ישנם 319,000 איש (250,000 בשירות פעיל) בצבא יפן, הקטנה מבין חמש המעצמות הצבאיות המובילות. תקציב הביטחון הנוכחי עומד על 47.2 מיליארד דולר. למרות שזה נראה מעט, מדובר בעלייה של 6.8 מיליארד דולר. הודות לתקציב הצבאי שלה ולברית ההדוקה עם ארה"ב, ליפן יש גישה לכלי נשק וטכנולוגיה מתקדמים.

עוד בנושא: המצאות שתוכלו למצוא רק ביפן

shylendrahoode/istockphoto

מקום 4: הודו

בהודו יש אוכלוסיה עצומה. בשל המשאב האנושי האדיר, לצבא הודו יש כ-5 מיליון קצינים; 1.4 מיליון נמצאים בשירות פעיל. יש להודו גם ראשי נפץ גרעיניים וטנקים רבים, מטוסים ומנגנונים התקפיים אחרים. מעבר לכך, התקציב הוא עצום - 76.6 מיליארד דולר.

zorazhuang/istockphoto

מקום 3: סין

בסין יש כמעט 4 מיליון אנשי צבא, כש-3.4 מיליון מתוכם בשירות פעיל. לסין יש את המימון הצבאי השני בגודלו - 230 מיליארד דולר ואת צי הטנקים השני בגודלו.

IherPhoto/istockphoto

מקום 2: רוסיה

רוסיה מוציאה 61.7 מיליארד דולר מדי שנה כדי להגביר את כוחה הצבאי. יש לה קצת יותר ממיליון אנשים בשירות פעיל ועתודה מדהימה של 2 מיליון. לרוסיה יש גם כמות נכבדה של ראשי נפץ גרעיניים וצי טנקים.

עוד בנושא: כך מחרימים את רוסיה בעולם

YaroslavKryuchka/istockphoto

מקום ראשון: ארצות הברית

ארצות הברית של אמריקה מתהדרת בצבא החזק והממומן ביותר בעולם. עם תקציב עצום של 740 מיליארד דולר, המעצמה העולמית שומרת על המקום הראשון. לארה"ב יש את המספר הגבוה ביותר של אנשי קו חזית פעילים (1.4 מיליון) עם כיתת מילואים נכבדת (390,000) וכמות עצומה של נשק גרעיני.
עוד בנושא: דברים שחייבים להעתיק כבר מארצות הברית