נוסע הנחית את המטוס: ועוד תקריות אוויריות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני הטיסה הבאה

Middle aged couple in terror on a plane.

Tempura/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Middle aged couple in terror on a plane.
Tempura/istockphoto

תעופה בחקירה

אילו הצפיפות בנתב"ג, התורים והסיכוי הגבוה שלעולם לא תתאחדו שוב עם המזוודה האהובה שלכם לא מספיקים, הכנו לכם רשימה של 15 תקריות אוויריות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שתזמינו את הטיסה הבאה שלכם.

כמו תמונה: האגמים היפים בעולם

iStock-1366724785.max-784x410.jpg
cyano66/istockphoto

נוסע תוקף דייל באגרופים

ספטמבר 2022

במה שנראה כמו ניסיון להצטרף למועדון קרב אווירי, גבר בן 33 מקליפורניה נעצר לאחר שתקף דייל באגרופים. הנוסע, אלכסנדר טונג קו לה, הסתער על הדייל של יונייטד איירליינס והכה אותו בחלק האחורי של ראשו, כאשר כל האירוע מתועד בוידאו. לה עומד למשפט ועשוי לבלות בכלא עד 20 שנה.

עוד בנושא: סלבס שהרגו (או רצחו) אנשים בחיים האמיתיים

iStock-459238587.max-784x410.jpg
elfart/istockphoto

תמונות עירום הופצו לכלל נוסעי המטוס

אוגוסט 2022

נוסע על טיסה מיוסטון לקאבו סן לוקאס, מקסיקו, ניסה להשתמש בשירות העברת הקבצים של אפל AirDrop כדי לשלוח תמונות עירום שלו לנוסעים אחרים במטוס. סרטון של הטייס מתייחס לתקרית פורסם ב-TikTok, שם הוא נשמע אומר: "אם זה יימשך בזמן שאנחנו על הקרקע, אני אצטרך לחזור לשער, כל הנוסעים יאלצו לרדת מהמטוס, נצטרך לערב אבטחה, והחופשה של כולם הולכת להיהרס". הסרטון נצפה יותר מ-2.7 מיליון פעמים עם אלפים שהגיבו על המצב, כולל כמה שהזכירו למשתמשי אפל להשאיר את תוכנת Airdrop כבויה כדי למנוע ממקרים כאלה להתרחש.

 דיוות: דיילת חושפת איך הסלבס מתנהגים לצוות בשדה התעופה

Commercial aircraft cabin with rows of seats down the aisle
Diy13/istockphoto

הנוסעים סבלו עיכוב של 6 שעות ללא שירות, מיזוג אוויר, מזון או שתייה

יולי 2022

נוסעים בטיסה משארלוט, צפון קרוליינה לניו יורק גילו שטיסה עשויה להיות חוויה ארוכה והרבה יותר לא נעימה ממה שאנחנו רגילים. הנוסעים נאלצו לסבול עיכוב של כמעט שש שעות בגלל בעיות תחזוקה ומזג אוויר לא צפוי, אבל נחיתה מאוחרת מהצפוי לא הייתה הבעיה היחידה. במשך רוב הזמן הזה הנוסעים היו תקועים במטוס לוהט ללא מיזוג אוויר, מזון או משקאות. על פי הדיווחים, אחד מהנוסעים סבל מ"התמוטטות נפשית" ואחרים אמרו כי התייפחו וסבלו מהתקפי פאניקה כי מקור האוויר נראה כבוי.

עוד בנושא: אלו השכנים הכי נוראיים בעולם

iStock-547237332.max-784x410.jpg
Alexskiba/istockphoto

נוסע הנחית את המטוס לאחר שהטייס התעלף

מאי 2022

נוסע במטוס חד-מנועי שטס ליד בוקה רטון, פלורידה, פנה לבקרת התנועה האווירית במערכת הקשר ואמר בבהלה שהטייס שלו התעלף ושאין לו מושג איך להטיס  - או להנחית - את המטוס. למרבה הפלא, בקרי התנועה הצליחו להדריך את האיש כיצד להנחית את המטוס בבטחה בנמל התעופה הבינלאומי של פאלם ביץ'. גורמים פדרליים חוקרים את האירוע. 

עוד בנושא: הנופים הכי יפים בעולם

iStock-467647585.max-784x410.jpg
Sotiris_Filippou_Photographer/istockphoto

נוסעים הפיצו תמונות גרפיות של התרסקות מטוס

מאי 2022

לפעמים יש סיבה טובה לכבות את הטלפון עוד לפני שהדיילת מבקשת. תשעה ישראלים נעצרו בשל שליחת תמונות גרפיות של התרסקות מטוס לנוסעים שעמדו להמריא בטיסה מישראל לטורקיה. הטיסה נדחתה במספר שעות ובוצעה בדיקה ביטחונית יסודית, ולפי הדיווחים אישה אחת התעלפה, ונוסעת אחרת סבלה מהתקף חרדה. הגברים שנעצרו עשויים לעמוד בפני אישומים בגין הפצת מידע כוזב, שעונשם המירבי הוא שלוש שנות מאסר.

לא רק ישראלים: אלו התיירים הכי חצופים בעולם

iStock-639846538.max-784x410.jpg
Roberto A Sanchez/istockphoto

שתי נשים הטרידו חברות צוות ונוסעים אחרים

פברואר 2021

שתי נוסעות מחלקה ראשונה הוצאו מטיסה של אמריקן איירליינס מדאלאס ללוס אנג'לס לאחר שהטרידו נשות צוות ונוסעים אחרים. אחת הנוסעות, קלי פיצ'רדו, נידונה בספטמבר לארבעה חודשי מאסר בגין תקיפה מילולית ופיזית של נוסע אחר ונצטוותה להחזיר לאמריקן איירליינס 9,100 דולר. פיצ'רדו השתמשה בהשמצות גזעניות נגד הנוסע וירקה לעברו כשניסה לתעד את התקרית. הנוסעת הנוספת המעורבת בתקרית, ליזה ס. רודריגז, הודתה באשמה וגזר דינה ייגזר בנובמבר.

עוד בנושא: השערוריות הגדולות של הסלבס בישראל

Aerial flying airplane and sky landscape close-up
dongfang zhao/istockphoto

דיילת עוזבת את המטוס במחאה וגולשת במגלשת החירום

אוגוסט 2010

דיילת JetBlue החליטה לעזוב את עבודתה עם פרידה שאנשים רבים רק חולמים עליה. לאחר הנחיתה בניו יורק, על פי הדיווחים, נוסע בטיסה קם בזמן שהמטוס עדיין נסע על המסלול. השניים הסתכסכו והדיילת נפגעה בראשה על ידי מזוודה. לאחר מכן היא השתלטה על האינטרקום, קיללה את כל תא הנוסעים, לקחה בירה מהמקרר, פרשה את מגלשת החירום והחליקה מהמטוס. הדיילת נעצרה והואשמה בסעיפים פליליים.

עוד בנושא: סלבס שביצעו פשעים חמורים ולא היה לכם מושג

Allen_Funt_1972.max-784x410.jpg
Wikimedia Commons

הנוסעים חשבו שחטיפת המטוס היא מתיחה

פברואר 1969

אלן פאנט היה המנחה של תכנית המתיחות האייקונית, "Candid Camera". כאשר אלן פאנט ומשפחתו טסו מניוארק למיאמי בשנת 1969 עם איסטרן איירליינס, הבדיחה הפכה אמיתית מדי. חוטפים איימו עם סכין על דיילת ודרשו מהטייסים לשנות את מסלול הטיסה לקובה. כולם נשארו ללא ניע עד שמישהו זיהה את פאנט ואמר לכולם שזה חייב להיות פעלול. למרות התעקשותו של פאנט שהחטיפה אמיתית, כולם המשיכו לצחוק מהאירוע, הריעו לחוטפים, שחשבו שהם שחקנים, וביקשו מפאנט לחתום על שקיות ההקאה שלהם. כשהמטוס נחת בהוואנה וקיבל את פניו של הצבא הקובני, הנוסעים סוף סוף הבינו שלא מדובר במעשה קונדס, ורובם זעמו על פאנט על כך ש"הערים" עליהם. בכל אופן, פאנט והנוסעים שוחררו לאחר 11 שעות.

iStock-899362628_ATQTyHf.max-784x410.jpg
LeoPatrizi/istockphoto

טייס שיכור הוצא מהקוקפיט

מרץ 2022

נהיגה בשכרות: רע. טיסה בשכרות: אממ... גם רע מאוד. טייס JetBlue סולק לאחרונה מתא הטייס זמן קצר לפני טיסת בוקר מוקדמת מבאפלו. קצין TSA שם לב שהוא מתנהג מוזר, אז הוא חייב אותו לעבור בדיקה שהראתה שיש לו 0.17% אלכוהול בדם - יותר מפי 4 מהמגבלה המותרת של מנהל התעופה הפדרלי (0.04%). על פי דו"ח המשטרה, הטייס אמר שהוא שתה 10 בירות בלילה הקודם. JetBlue חוקרת, והטייס עלול גם לעמוד לדין.

053117_worst_airline_incidents_slide_17_fs.max-784x410.jpg
Carlos Yudica/shutterstock

עובדים בשדה התעופה "משאילים" מטוס

אוגוסט 1994

בעוד שיש אנשים שרק חולמים להיות טייסים, מכונאי וסוכן שירות לקוחות, שניהם עובדים בדלתא איירליינס, החליטו לקחת את העניינים לידיים שלהם. בשעה 3 לפנות בוקר, הצמד לקח מטוס בואינג 737 ריק לטיול סביב המסלול בטוסון, אריזונה. עם זאת, הטיול לא נמשך זמן רב. המכונאי נעצר בחשד לנהיגה בכלי טיס תחת השפעה, שימוש לא חוקי בתחבורה וגניבה, ואילו הסוכן הואשם בשימוש לא חוקי בתחבורה, גניבה והסגת גבול פלילית.

fat cat
Yamac Beyter/istockphoto

הברחת חתול שמן

נובמבר 2019

הכללים של חברת התעופה הרוסית Aeroflot עבור חיות מחמד היו פשוטים: חברים פרוותיים צריכים לשקול מתחת ל-8 קילוגרמים כדי לטוס בתא הנוסעים. אחרת, הם נכנסים לתא המטען. נוסע אחד ידע שהחתול השמנמן שלו, ויקטור, לא עומד בהגבלות, אז הוא ביקש ממישהו להביא חתול אחר וקטן יותר לשדה התעופה לצורך השקילה, ולאחר מכן החליף אותו בויקטור - ששקל בערך 10 ק"ג. למרות שהטיסה עברה ללא תקלות, הסיפור הפך ויראלי בפייסבוק וחברת התעופה פתחה בחקירה.

עוד בנושא: טריוויה בנושא עולם החי

Young mother with a baby stroller
Pekic/istockphoto

דייל גורם לאם לבכות

אפריל 2017

אמריקן איירליינס השעתה עובד והתנצלה לאחר שסרטון בו נראתה אם מתייפחת לאחר ויכוח עם דייל על עגלה הפך לוויראלי. עדי ראייה מספרים שהדייל לקח באלימות את העגלה מהאם, שהחזיקה ילד אחד בזמן שאחר ישב במושב בטיחות. בסרטון נראית האישה בוכה ומבקשת בחזרה את העגלה שלה, בעוד נוסע מתערב בשמה של האישה וצועק על הדייל שמאיים עליו בחזרה. הגבר חזר בסופו של דבר למקומו, והאישה נלקחה לטיסה אחרת, שם שודרגה למחלקה ראשונה.

עוד בנושא: עובדות מרתקות על תינוקות

GettyImages-78320965.max-784x410.jpg
Sarah M. Golonka/Getty Images

גבר חנק אישה במטוס

אוקטובר 2015

טיסת סאות'ווסט איירליינס לכיוון סן פרנסיסקו נאלצה לחזור ללוס אנג'לס לאחר שגבר חנק אישה שישבה מלפניו כי הטתה את המושב שלה לאחור. התקרית התרחשה באוויר, והצוות החליט לחזור לשדה התעופה לאחר 13 דקות בלבד. כשהטיסה נחתה, כוחות אכיפת החוק הוציאו את האיש מהטיסה, בעוד שאר הנוסעים והצוות החליפו מטוס.

Richard Marx
Kathy Hutchins/shutterstock

אח של פריס הילטון מסתבך

פברואר 2015

עובדי הצוות בטיסה של בריטיש איירווייס נאלצו לרסן את קונרד הילטון, יורש המלון ואחיה הצעיר של פריס הילטון, לאחר שאיים על הצוות. הדיילים האמינו שהילטון היה תחת השפעת סמים ועקבו אחר התנהגותו הפרועה כשהילטון צעק, "אני הולך להרוג אתכם!" בנוסף לשלל גסויות. על פי הדיווחים הוא גם צעק, "אני יכול להיות הבעלים של כולם פה; הם כפריים". נאמר גם כי הילטון חבט במחיצה והחמיץ את ראשה של הדיילת בסנטימטרים. הצוות הצליח לרסן ולאזוק אותו עד לנחיתה.

פריס הילטון, וינונה ריידר - ועוד סלבס שעשו קאמבק מפתיע

Ball Lightning
sakkmesterke/shutterstock

כדור ברק בתוך המטוס

מרץ 1963

כדור ברק הוא כדור זוהר של אור חשמלי שנחשב תופעה נדירה עם עדויות מועטות. בטיסה בשעות הלילה המאוחרות מניו יורק לוושינגטון ב-1963, מדענים שהיו על המטוס טענו כי היו עדים לתופעה המוזרה. בזמן שעבר בסערה חשמלית, המטוס היה מוקף בהתפרקות בהירה וחשמלית. זמן קצר לאחר מכן, כדור אור זוהר, בקוטר של כ-20 סנטימטרים, הופיע בתא הטייס וריחף לאורך המטוס. האירוע תועד מאוחר יותר בכתב העת "Nature".

עוד בנושא: עובדות מרתקות על משולש ברמודה