Healthy Habits That Can Cause Harm
svetikd/istockphoto

13 הרגלים "בריאים" שיכולים להזיק לכם

View Slideshow
Healthy Habits That Can Cause Harm
svetikd/istockphoto

בריאות, לכאורה

חשבתם שלהימנע מגלוטן זה בריא לכם? ומה עם לשתות הרבה מים או לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה? גם זה בריא? ובכן, טעות בידכם. קבלו 13 הרגלים "בריאים" שיכולים יותר להזיק מלהועיל.

Meet Your Own Needs
busracavus/istockphoto

צחצוח שיניים אחרי כל ארוחה

בעוד שמומחים ממליצים על צחצוח שיניים תכוף, נמצא כי צחצוח לאחר צריכת משקאות או מאכלים חומציים עלול להזיק לזגוגית השן. אם אתם מתכננים לשתות או לאכול משהו חומצי, צחצחו את השיניים לפני כן.

Beauty Rest
LaylaBird/istockphoto

יותר מדי שינה

שינה מספקת היא חיונית לבריאות גופנית ונפשית. עם זאת, מחקרים מראים כי יותר מדי שינה גורמת לעליה ב-BMI ולבעיות בריאותיות אחרות, במיוחד פסיכיאטריות.

Too Many Antibiotics
sdominick/istockphoto

יותר מדי אנטיביוטיקה

נכון, אנטיביוטיקה היא תרופת פלאים. לרוע המזל, שימוש יתר באנטיביוטיקה מוביל להפחתת יעילות התרופה, ואתם ממש לא רוצים להגיע לשם. אם אתם לא חייבים אנטיביוטיקה - אל תקחו ותסבלו בשקט.

עוד בנושא: דרכים פשוטות להימנע מצינון ושפעת

Drinking Too Much Water
grki/istockphoto

יותר מדי מים

מים הם מקור החיים, אבל בואו לא ניסחף. שתיית יתר מורידה משמעותית את ריכוז הנתרן בדם - מצב הנקרא היפונתרמיה, מה שעלול להוביל להתקפים, תרדמת ואף מוות. שימו לב - אנשים שעושים אימונים גופניים רבים (כמו רצי מרתון) נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפונתרמיה.

Too Much Hand Sanitizer
galitskaya/istockphoto

יותר מדי אלכוג'ל לידיים

כאשר סבון ומים אינם זמינים, אלכוג'ל הוא פתרון נהדר. עם זאת, קיים חשש כי שימוש בחיטוי לעיתים קרובות מדי עלול לגרום לעמידות של אותם חיידקים נבזיים. אם יש לכם את האפשרות, תמיד העדיפו מים וסבון.

עוד בנושא: מה הישראלים קנו הכי הרבה במהלך הסגר

Overdoing Exercise
wavebreakmedia/shutterstock

יותר מדי ספורט

פעילות גופנית היא קריטית לבריאות איתנה, אבל אימון יתר עלול להוביל לנקעים ופגיעות אחרות. אל תגזימו עם ספורט עד כדי פציעה, גם לא בשם הבריאות.

עוד בנושא:פעילות גופנית שאפשר לעשות בבית

Skipping Meals
elenaleonova/istockphoto

דילוג על ארוחות

דילוג על ארוחת בוקר כטקטיקה לירידה במשקל נשמע רעיון נהדר, אך זה עלול גם להוביל לפגיעה בסיבולת לגלוקוז (הקשורה לסוכרת מסוג 2) ולעלייה גדולה יותר במשקל בהמשך הדרך. נמצא גם כי צום לסירוגין פוגע בתאי הלבלב ומעלה את השומן הבטני.

עוד בנושא: דיאטות טרנדיות שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמנסים אותן

I Don’t Take Supplements
NoDerog/istockphoto

נטילת ויטמינים

ויטמינים יכולים לסייע בהשלמת הפערים שנוצרים בעקבות תזונה לא מושלמת, אך הדעות בנושא עדיין חלוקות ולא ברור עד כמה זה עוזר, אם בכלל. בכל אופן, במקום להשקיע בוויטמינים בודדים, לכו על מולטי ויטמין זול.

Too Much Soy
MillefloreImages/istockphoto

יותר מדי סויה

סויה היא תחליף טוב לחלבון שאינו בשר. מצד שני, מחקרים על חולדות מצביעים על כך שצריכה מוגברת של סויה עשויה להשפיע לרעה על מערכת הרבייה. מעבר לזה, סויה במידה מתונה טובה לנו.

עוד בנושא: 27 מאכלים מסוכנים

Drop Gluten
ChameleonsEye/shutterstock

הימנעות מגלוטן

הבעיה היא שאנשים שנמנעים מגלוטן נוטים לאכול עוגיות וחטיפים חפים מגלוטן, שלרוב הם עתירי קלוריות. בנוסף, הימנעות מגלוטן, גם באופן זמני, עלולה לגרום לחוסר סבילות לגלוטן בטווח הרחוק. מובן שמי שנמנע מגלוטן מסיבות רפואיות צריך להימנע.

Artificial Sweeteners
NoDerog/istockphoto

שימוש בתחליפי סוכר מלאכותיים

הפחתת צריכת הסוכר זה מעולה, אבל צריכת שתייה דיאטטית או ממתיקים מלאכותיים זו לא הדרך. מחקרים הראו כי ממתיקים מלאכותיים יכולים להוביל לעלייה במשקל. אגב, זה לא לוקח הרבה זמן להתרגל לקפה בלי סוכר.

The Scale Doesn't Matter
Rostislav_Sedlacek/istockphoto

דיאטת כאסח

לעשות שינוי בריא בהרגלי האכילה זה דבר טוב, אבל ללכת על דיאטה הארדקור זה דבר לא טוב. דיאטות כאסח עלולות לגרום למחסור גדול בחומרים מזינים בגוף ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

Single Serve Water Bottles
kalender/istockphoto

רכישת בקבוקי מים חד פעמיים

מי ברז יכולים להכיל מזהמים לא רצויים. רבים פונים למים בבקבוקים, אך לאחר מכן נאלצים להתמודד עם ההשפעה הסביבתית של בקבוקי הפלסטיק. בנוסף, ישנה פחות רגולציה על מים מבוקבקים וזה אף-פעם לא טוב. השתמשו בפילטר במקום.

עוד בנושא: דברים שאתם חייבים להפסיק לקנות