TMTM

Vertigo3d/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Vertigo3d/istockphoto

משבר זהות

קשה להתעלם מהקלות הבלתי נסבלת של גניבת זהות, כפי שנראה לאחרונה בתכנית "המתחזים". אבל אם חשבתם שהסיפור שם היה קשה, מחכה לכם הפתעה. ממאבקים של עשרות שנים כדי להוכיח הונאה ועד גניבת זהות של מתים - הנה כמה ממקרי גניבת הזהות המפחידים ביותר. 

האיש שגנב מגוגל: מצעד ההונאות הכי גדולות בעשור האחרון

monkeybusinessimages/istockphoto

כמעט איבדה את ילדיה בגלל גניבת זהות

רישיון הנהיגה של אנדורי קרומאר נגנב בשנת 2006. חודשים לאחר מכן, היא אומרת, אישה השתמשה בו בבית חולים כאשר ילדה תינוק שהיה חיובי עבור מתאמפטמינים (מת'). שירותי הגנת הילדים האמינו שקרומאר ילדה את התינוק הזה ופתחה בחקירה שכמעט עלתה לה במשמורת על ארבעת ילדיה. בסופו של דבר, בדיקת DNA הוכיחה שקרומאר לא הייתה אמו של התינוק.

עוד בנושא: סיפורי אימה על שכנים מהגיהנום

Tero Vesalainen/istockphoto

נפגעה ע"י אמא שלה

זה מספיק גרוע שאישה השתמשה במספר הביטוח הלאומי הגנוב של לורן אשלי הייז כדי לקבל רישיון נהיגה, להירשם לאוניברסיטה ולקבל הלוואה של 9,400 דולר לקולג' ועוד 6,000 דולר סיוע פדרלי לסטודנטים. החלק הגרוע יותר הוא שהגנבת הייתה אמא שלה, לורה אוגלסבי, שהודתה בשנה שעברה במתן מידע כוזב למינהל הביטוח הלאומי. 

מיני ג'וני דפ: ילדים שנראים בול כמו האבות המפורסמים שלהם

dobok/istockphoto

17 גניבות מבן אדם אחד

אריזונן טוני וויליאם צ'יליקס איבד את הארנק שלו, שבו החביא את כרטיס הביטוח הלאומי שלו והמידע הזה שומש ונמכר לפחות 17 פעמים, אומר צ'יליקס. מאז שזה קרה (2003), הוא נעזר בעורך דין כדי להילחם במקרים של הונאה. צ'יליקס גילה שלפחות 17 אנשים ביצעו עסקאות פיננסיות על שמו. במהלך הזמן הזה, מס הכנסה פנה אליו לגבי חשבונות שלא שולמו, החל מ-9,000 דולר ל-25,000 דולר, ואף הקפיא את חשבון הבנק שלו.

עוד בנושא: דרכים זולות ופשוטות להגן על הבית מפני גנבים

J2R/istockphoto

שודדי קברים

אנה אורטיז מתה ב-2021 באסון קריסת הבניין בסרפסייד, מיאמי. באורח פלא, לאחר מותה, היאקנתה ארנק של ורסאצ'ה ב-1,600 דולר וזוג סנדלים ב-374 דולר. שלושה בני אדם הואשמו בגניבת זהותם של אורטיז ושל קורבנות נוספים מהאסון. עד כמה זה היה קל? הם פשוט הגישו בקשה לשינוי כתובת על שם הקורבנות וביקשו לשלוח לשם כרטיסי אשראי חלופיים. נכון לעכשיו, התיק עדיין לא נסגר.

עוד בנושא: מצעד השנים האיומות בהיסטוריה

SbytovaMN/istockphoto

השכרת רכב במרמה

מאז שפרצו למכונית של ברנדון מייז משיקגו וגנבו לו את הארנק ורישיון הנהיגה, הוא עומד בפני חוב של 30,000 דולר. עם הרישיון שלו בידיהם, הגנבים שכרו לפחות שמונה רכבי יוקרה משדות תעופה באזור, שאותם לא החזירו או החזירו פגומים. בנוסף, הגנבים צברו יותר מ-1,000 דולר בקנסות. הוא הגיש כתב אישום למשרד מזכיר המדינה וניסה לשכנע את חברות השכרת הרכב להפסיק לחכור רכבים על שמו.

עוד בנושא: המכוניות הכי מכוערות בהיסטוריה

DjelicS/istockphoto

הלכו כל החסכונות

תארו לעצמכם שאתם נכנסים כדי לבדוק את יתרת חשבון הבנק שלכם ומגלים שכמעט 250,000 דולר נעלמו. זה מה שקרה לאדם משיקגו שהיה קורבן לגניבת זהות. הכסף שלו - מספיק כדי לקנות בית - הועבר לחשבון השקעות בבנק צ'ייס. למרבה המזל, הבנק החזיר לו את כספיו.

איך לחסוך כסף? להפסיק לשלם על הדברים האלו

courtneyk/istockphoto

גניבת זהות של חוקר גניבת זהות

זהותו של מייק, סגן ביחידה לפשעים פיננסיים במשטרת יוסטון, נגנבה 3 פעמים. מייק אמר שלאחר החקירה, התברר שהמידע האישי שלו נגנב ונמכר ממאגר המידע של המעסיקים של אביו. מייק אמר שכילד, המידע האישי שלו היה רשום בתיקי משאבי האנוש למטרות כיסוי ביטוחי. הגנב פתח חשבון מסחר מקוון עם המידע האישי שלו וגנב 10,000 דולר בעסקה מקוונת, אבל נתפס לפני שהספיק למשוך את הכסף. למרות זאת, חשבון מסחר שני נפתח על שמו של מייק באמצע קיץ 2005 וחשבון מסחר שלישי נפתח על שמו בסוף 2005. 

עוד בנושא: ההונאות הכי גדולות של העשור האחרון

tommaso79/istockphoto

חוב של 14,900 דולר ממס הכנסה

אליסון קרטר פאני, מנהלת תקשורת באיגוד רואי החשבון הבינלאומי, הייתה קורבן לגניבת זהות לאחר שמישהו השתמש בזהותה כדי להגיש החזר מס במרמה ולתבוע החזר מזויף של 4,000 דולר. בזמן שהיא התמודדה עם חובות גבוהים של הלוואות סטודנטים ותשלומי ביטוח בריאות, היא קיבלה חשבון של 14,900 דולר ממס הכנסה עבור מיסים, קנסות וריביות שלא שולמו. לקח לה שמונה חודשים של "דמעות, חוסר ודאות ותחושות של חוסר אונים" לפתור את הבעיה.

סיוט שלא נגמר: ועדי השכונות האיומים ביותר

delihayat/istockphoto

חובות ואיומים בגיל 87

אלמנה בת 87 בשם קתרין נפלה קורבן לגניבת זהות. הגנב השאיר אותה עם חובות של 70,000 דולר בחשבונות על שמה, ועוד 12,000 דולר חובות באשראי - כשכל זה מלווה באיומים בטלפון. קתרין סיפרה לחוקרים שהיא חושדת באישה בת 24 שהתגוררה לזמן מה באותו מתחם דירות.

MStudioImages/istockphoto

גניבת זהות במסווה של חקירה

הכתב סם פלמן ענה לשיחת טלפון בשנת 2019, ומהצד השני של הקו היה "שוטר" שהודיע לו שמספר הביטוח הלאומי שלו נגנב. סם שיתף פעולה עם השוטר, וזו הייתה הטעות שלו: השיחה הייתה תרמית גניבת זהות. המתקשרים התחזו לחוקרים, ואספו מידע מזהה. במהלך שיחה של שלוש וחצי שעות, פלמן הפסיד 2,500 דולר. הוא הגיש כתב אישום במשטרה.

winyoo08/istockphoto

קרב בן 17 שנים

במשך 17 שנים, מישהו התחזה לדיוויד ב' דאהלסטרום מסולט לייק סיטי. גניבת הזהות ארוכת השנים גרמה לדאהלסטרום להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, כולל קושי לקבל כרטיסי אשראי וצווי מעצר ועיכוב. הרשויות אומרות שמאחורי הכל עמד מהגר גרמני בשם יורק א. רוג, שאיכשהו הוציא רישיון נהיגה על שמו של דאהלסטרום ב-1999 והמשיך להשתמש בזהותו במספר מעצרים. רוג התמודד לבסוף עם 81 סעיפים של גניבת זהות והונאה.

bernie_photo/istockphoto

דירוג אשראי בפח

כאשר מרטינה הנרי גילתה ב-1999 ש-11 כרטיסי אשראי חדשים הונפקו על שמה, היא חשבה שתוכל לתקן את הבעיה במהירות. 16 שנים מאוחר יותר, היא עדיין הייתה במלחמה מול הבנק בדרישה שהכרטיסים האלו - ואלפי הדולרים שחוייבו איתם - יוסרו מרישומי האשראי שלה. דירוג האשראי שלה נפגע עד כדי כך שהיא לא יכלה לקחת משכנתא, להתחייב להלוואות או אפילו לקבל כרטיס משלה. באפריל 2015 היא הגישה תביעה נגד סוכנויות דיווח האשראי, שתי סוכנויות גביית אשראי וארבעה בנקים כדי לנסות להביא לסיום הדרמה הארוכה.

chinaface/istockphoto

חוב של פושע

בתוך ארבעה חודשים בלבד, איש מכירות מקונטיקט בשם ג'ון הריסון צבר חוב של 265,000 דולר. היו רכישות על שמו בהום דיפו, סירס, JCPenney ,Lowes, פורד, קוואסאקי והארלי-דיווידסון, אבל הריסון לא הוציא אגורה מזה: אדם בשם ג'רי פיליפס גנב את זהותו של הריסון והוציא מספיק כסף כדי לקנות בית. פיליפס נעצר בסופו של דבר וריצה שלוש שנות מאסר. החלק הגרוע ביותר: אפילו עם הוכחה לפשעו של פיליפס ומכתב ממשרד המשפטים, הריסון עדיין היה חייב 140,000 דולר לנושים שונים.

עוד בנושא: הרוצחים הסדרתיים האכזריים בהיסטוריה

Luke Chan/istockphoto

כלה פושעת

כאשר בנם התחתן, יוהנה ואנדרו פייסט לא ידעו שמצטרפת למשפחה שלהם רמאית. כלתם של משפחת פייסט, קרול, גנבה את זהותם ואת פרטי חשבון הבנק שלהם כדי לבצע תשלום של 134,000 דולר בעבור בית. במרץ, קרול הואשמה בשתי עבירות של גניבת זהות בנסיבות מחמירות. התיק הועבר לבית המשפט הפדרלי.

עוד בנושא: הצעות הנישואין הכי גרנדיוזיות, אי-פעם

AndreyPopov/istockphoto

פעמיים קורבן

לאחר שאמרי בראון בן ה-7 נורה ונהרג בשיקגו ב-2015, משפחתו הייתה שבורה. למרבה הצער, משפחת בראון נאלצה להתמודד גם עם גניבת זהותו של אמרי. בכתב אישום מספטמבר, הרשויות אמרו שאישה בשם קתרינה פירס הגישה 37 תעודות פטירה רק בשנת 2019 עבור אנשים מגיל 2 עד 22. היא השתמשה במידע כדי להגיש דוחות מס כוזבים ולגבות החזרים, רבים על סמך זיכויי מס של ילדים.