Brain Processes
DepositPhotos.com

13 תרגילים פשוטים שישמרו על המוח שלכם חד ומהיר

View Slideshow
Brain Processes
DepositPhotos.com

כוח המוח

בדיוק כמו שהשרירים זקוקים להתעמלות, כך גם המוח זקוק לאימון כדי להישאר בכושר ולהתחזק. להלן 13 תרגילים פשוטים שישמרו על תפקוד וחדות המוח שלכם, בכל גיל

Listening to music
DepositPhotos.com

שננו שיר

פיתוח הרגלים טובים יותר של הקשבה מדוקדקת יעזור לכם להבין, לחשוב ולזכור. חזרה על שיר חדש דורשת מיקוד וזיכרון פעיל. כשמתרכזים, המוח משחרר כימיקלים כמו אצטילכולין, המחיה את הזיכרון.

עוד בנושא:הסודות מאחורי השירים הישראלים

Cable TV
DepositPhotos.com

הנמיכו את עוצמת הקול בטלוויזיה

התאמת ווליום הטלוויזיה לווליום של שיחה פנים אל פנים יכולה לעזור לכם לקלוט כל מילה כשאתם מדברים עם אנשים אחרים.

Sacrificing Other Relationships and Interests
LeoPatrizi/istockphoto

צרו קשרים חברתיים

אינטראקציה פנים אל פנים עם אנשים אחרים מעוררת את כל החושים ודורשת תפיסה חזותית ושמיעתית במקביל. מחקרים מראים שחיים חברתיים פעילים מורידים את הסיכון ללקות בדמנציה. לעיתים, דווקא דיאלוג עם אנשים חדשים מחייב יתר הקשבה ותגובה.

Social Distance, but Stay Social
MEDITERRANEAN/istockphoto

למדו לנגן על כלי נגינה חדש

אם תלמדו לנגן על כלי חדש תוכלו לחזק, במקביל, חלקים שונים במוח - האזנה, שליטה בתנועות מעודנות ותרגום תווים כתובים (מראה) למוזיקה (תנועה וצליל).

Shower
MosayMay/shutterstock

התקלחו בעיניים עצומות

סבנו את הגוף וחפפו את השיער בעיניים עצומות בזמן שאתם מתרכזים במגע ובתחושה. עצימת העיניים תעזור לכם להתרכז, תאתגר את חוש המישוש שלכם ותאפשר למוח ללמוד דברים חדשים וזרים.

jugglingmoney
DepositPhotos.com

שחקו עם כדור

התחילו עם תרגיל פשוט של זריקת כדור באוויר ותפיסתו. אם אתם טובים בזה, התקדמו לג'אגלינג. שליטה בלהטוטים תחדד את התגובה החזותית ואת התיאום בין העין לבין המוח. פעילות מסוג זה גם מעבה חלקים בקליפת המוח.

Things You'll Use Every Day
CentralITAlliance/istockphoto

למדו להשתמש ביד השנייה

אם אתם ימניים, השתמשו ביד שמאל (או להפך) כשאתם מבצעים פעילויות יומיומיות כמו צחצוח שיניים ואכילה. חשבו על מיליוני נוירונים הלומדים טריקים חדשים כשאתם מבססים שליטה טובה יותר ביד השנייה. האיזור במוח האחראי על שליטה, עיבוד מידע ושליטה בתנועות הידיים יתרחב.

עוד בנושא: עובדות שלא ידעתם על שמאליים

cobblestones
cobblestones by congerdesign (None)

לכו על משטחים גבשושיים

הליכה על משטחים גבשושיים, כמו מרצפות אבן גסות, משפרת את מערכת שיווי המשקל באוזן הפנימית. מדובר בתרגיל ממש פשוט שמאתגר את מערכת שיווי המשקל, משפר את תפקודה ומתרגם לאיזון טוב יותר שימנע מכם פציעות.

Work Clothes
chinaface/istockphoto

שנו סדר של פעולות יומיומיות

רגילים לשים קודם מכנסיים ורק אז חולצה? שנו את הסדר. רגילים ללכת לעבודה באותו המסלול? לכו בדרך אחרת. פעולות חדשות מאמנות אזורים שונים בקליפת המוח וכשיש הרבה פעולות שאנחנו עושים על טייס אוטומטי, אותם אזורים נחלשים.

Stampede 2016 - Day 00: Best New Food
Stampede 2016 - Day 00: Best New Food by Reg Tiangha (CC BY)

נסו אוכל חדש

תפתחו את הראש לאוכל שלא אכלתם וכך תאתגרו את חוש הריח והטעם ותעוררו אסוציאציות הקשורות למרכז הרגשי במוח.

Walking on street
DepositPhotos.com

שימו לב לסביבה

הולכים לטיול עם הכלב? שימו לב מה אתם רואים מצד ימין ומצד שמאל ואיך הדרך נראית בחזור. תרגול פשוט זה יאתגר את חוש ההתמצאות במרחב וישפר את הזיכרון החזותי שלכם.

Peloton Exercise Bike
DepositPhotos.com

התאמנו

לאימון אירובי ואימון כוח יש השפעה חיובית על המוח בכל הקשור ללמידה וזיכרון. ספורט אפילו יעזור למוח לייצר תאים חדשים.

More Sleep and Better Sleep
PeopleImages/istockphoto

שנו טוב

אם אתם מתקשים להירדם, ודאו שחדר השינה שקט וחשוך, למדו כמה טכניקות הרפיה והימנעו מאלכוהול וקפאין אחרי 19:00 בערב. מדענים מאמינים כי המוח שלנו מגבש את הלמידה והזיכרון במהלך השינה. בנוסף, מחקרים הראו כי אנשים שלא ישנים מספיק מתקשים ללמוד מידע חדש, וששינה טובה לאחר שלמדתם משהו חדש תעזור למידע להישאר שם.