דברים שאסור לשקר לרופא לגביהם, ולמה

Medical Exam

Geber86/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Medical Exam
Geber86/istockphoto

הבושה הורגת

יחסי חולה-רופא הם חסויים ואינם יכולים לעבוד ללא אמון. למרות שהסתרת האמת מהרופא עלולה לסכן את בריאות המטופל, אנשים נוטים לשקר לגבי נושאים "מביכים". מדיכאון ועד פעילות מינית - אלו השקרים הנפוצים שאסור לספר לרופא.

עוד בנושא: סובלים מהתסמינים הבאים? רוצו לרופא


Orange fizzy powder and water glass with copy space. Healthy supplement.
globalmoments/istockphoto

"אני לא לוקח.ת תוספים"

יש מטופלים שחוששים שרופאיהם יזעיפו פנים על מה שהם תופסים כטיפולים הוליסטיים, אלטרנטיביים או לא מסורתיים כמו תוספי מזון. אז שיזעיפו. תוספי מזון רבים מכילים מרכיבים שעלולים ליצור תגובות שליליות בשילוב עם תרופות מרשם ולהשפיע על הליכים וטיפולים רפואיים כמו ניתוח, בדיקות דם, כימותרפיה ועוד.

עוד בנושא: מוצרים בחדר האמבטיה שלא שווים את הכסף שלכם


Doctor and female patient discussing while using digital tablet at hospital.
undefined undefined/istockphoto

"אני מונוגמי.ת ומשתמש תמיד בקונדומים כשאני לא"

עבור אנשים שלא אוהבים להתפשט תחת אורות פלואורסצנטיים, ללבוש שמלות נייר ולתת לרופא לבדוק כל סנטימטר בגופם - ביקורי רופאים יכולים להיות מפחידים למדי. כשמוסיפים לזה דיונים גלויים על חיי המין, הבדיקה יכולה להפוך לסיוט משפיל. עם זאת, זה לא אמור למנוע מכם להיות כנים לגבי הפעילות המינית שלכם. אם אתם משקרים, גם לגבי דבר קטן, אתם מסתכנים בכך שהרופא יחמיץ מחלת מין לא מאובחנת. חשוב לא פחות -  אתם גם יכולים לפספס את ההזדמנות לשפר את חיי המין על-ידי שיתוף נושאים כמו בעיות זקפה או ליבידו נמוך.

עוד בנושא: עובדות מפתיעות על יחסי מין


Woman hand with pills on, spilling pills out of bottle on dark background.
Rattankun Thongbun/istockphoto

"סיימתי את המרשם שלי"

אז הרופא נתן לכם מרשם ואמר לכם להמשיך לקחת אותו עד שהוא נגמר, גם אם התחלתם להרגיש טוב יותר. אם התסמינים אכן עברו ולא בא לכם להמשיך לקחת את התרופות, אל תשקרו לרופא לגבי זה. זה מאוד קריטי עבור הרופא לדעת אילו תרופות אתם לוקחים ובאילו מינונים. אם מטופל משקר לגבי השלמת מרשם, הרופא עשוי לוותר על טיפול שהיה יכול לעבוד. הרופא זקוק גם לכל האמת על מנת להימנע משילוב תרופות מסוכן.


Mature man talking with psychotherapist in his office
izusek/istockphoto

"אני לא בדיכאון"

על פי המכון הלאומי לבריאות הנפש, דיכאון הוא שכיח ועלול להיות טרגי, אבל הוא גם ניתן לטיפול - אך רק אם אתם כנים עם המטפל. אם אתם מרגישים פסימיים, חסרי תקווה, חסרי עניין, עייפים, עצבניים או חסרי מנוחה, יתכן שאתם סובלים מדיכאון (אם כי ישנם תסמינים רבים אחרים). אל תדאגו לצאת "בכיינים" או "חלשים". דיכאון הוא מחלה אמיתית והסובלים ממנה יכולים לקבל עזרה, אבל קודם צריך לבקש. היו כנים לגבי התסמינים שאתם סובלים מהם.

Made by man and mother nature
gradyreese/istockphoto

"אני לא עושה סמים"

יותר מחולה אחד מכל עשרה משקר על שימוש בסמים. בניגוד לעישון סיגריות ושתייה מוגזמת, השימוש בסמים גם לא חוקי - וזה בעיקר מה שגורם למטופלים לשקר. חלקם לא רוצים את המידע הזה ברשומות הרפואיות שלהם, צעירים חוששים שהרופא ילשין להורים ואחרים פשוט נבוכים. כך או כך, הסתרת האמת במקרה הזה עלולה להוביל לאבחון מוטעה של מחלות קשורות ומתן מרשמים מיותרים. 


Mid adult woman having abdominal ultrasound
svega/istockphoto

"מעולם לא עשיתי הפלה"

מדובר באחת ההחלטות הקשות והאישיות ביותר שאישה יכולה לקבל, אבל זה לא משהו שצריך להסתיר. זה נכון במיוחד אם אתן לקראת תהליך של הפריה חוץ גופית בניסיון להיכנס להריון. רופאים צריכים לדעת על הפלות קודמות כדי שיוכלו לחפש דברים כמו נזק לרחם או רקמה צלקתית לפני שהם ממשיכים קדימה.


Girl Heisting to a Eat High Calorie Ice Cream Dessert
nicoletaionescu/istockphoto

"אני אוכל.ת בריא"

הרופא שלכם רוצה לדעת שאתם אוכלים טוב, אבל רק אם זה נכון. אנשים רבים מזלזלים בערך הבריאותי של הדברים שהם מכניסים לפה, חושבים שהם יודעים טוב יותר מהרופא מה טוב להם - ומשקרים. אם אתם אומרים שאתם אוכלים רק כרוב וקינואה - כשלמעשה אתם אוכלים מזון מהיר - הרופא עשוי להמשיך בתכנית טיפול אגרסיבית כאשר סביר להניח שהבעיה הייתה נפתרת עם ירקות מצליבים. כמו כן, אם אינכם כנים לגבי מה שאתם אוכלים, הרופא עלול להחמיץ אלרגיה או אי סבילות למזון.

עוד בנושא: מאכלי אנטי אייג'ינג


Man began to engage in sports since monday
Ivan-balvan/istockphoto

"אני מתאמן.ת באופן קבוע"

על פי mayoclinic, אף אחד לא מכיר את המצב הגופני שלכם טוב יותר מהרופא שלכם, והוא יודע הכי טוב כמה ואיך כדאי לכם להתאמן. אין טעם לשקר. מטופלים צריכים להיות כנים לגבי הרגלי הכושר שלהם, גם אם הם לא מתאמנים כלל.

עוד בנושא: תרגילי כושר יעילים שאפשר לעשות בבית


Young drunk man sleeping on bar counter
South_agency/istockphoto

"אני לא שותה הרבה"

שאלה לגבי הרגלי צריכת אלכוהול היא די נפוצה במהלך ביקור אצל הרופא, והתשובות שהחולים נותנים הן לרוב הגזמות גסות או שקרים מוחלטים. שתייה מרובה מובילה לשלל סיבוכים שרופאים עלולים להתעלם מהם או לאבחן לא נכון אם מסתירים מהם את האמת.

Old Man Smoking
Juanmonino/istockphoto

"הפסקתי לעשן מזמן"

באתר הבריאות CareCloud טוענים שזה כלל לא נדיר שמטופלים מעשנים אומרים לרופא שהם הפסיקו לעשן. עישון הורג כמעט חצי מיליון איש בשנה. כשמעשנים כנים לגבי ההתמכרות שלהם, רופאים יכולים לתת להם כלים להפסיק. גם אם אתם לא מתכוונים להפסיק, הרופא צריך להיות מודע לעובדה שאתם מעשנים.

עוד בנושא: הרגלים "בריאים" שעלולים להזיק לכם